The WWF is run at a local level by the following offices...
- WWF Global
- Adria
- Argentina
- Armenia
- AsiaPacific
- Australia
- Austria
- Azerbaijan
- Belgium
- Bhutan
- Bolivia
- Borneo
- Brazil
- Bulgaria
- Cambodia
- Cameroon
- Canada
- Caucasus
- Central African Republic
- Central America
- Chile
- China
- Colombia
- Croatia
- Democratic Republic of the Congo
- Denmark
- Ecuador
- European Policy Office
- Finland
У 2015 році польські науковці спостерігали за ведмедем за допомогою нашийника з gps-навігатором, який за один день перетнув кордони трьох країн — Польщі, Словаччини та України. Наступні декілька місяців тварина провела в Українських Карпатах, де пересувалася у межах 5 районів і, нарешті, залягла у барліг біля Осмолоди.
Для чого тварині долати такі відстані? Міграційна здатність є запорукою виживання диких тварин та збереження їх популяцій. Так тварини шукають місця, де безпечно, достатньо їжі, і де є партнери для спарювання. Міграція диких видів підтримує рівновагу екосистем. А для того, щоб дістатися до місця, де їм комфортно жити в певний період року тварини використовують так звані екологічні коридори. По суті — це сполучна територія, яка поєднує між собою різні оселища та ландшафти.
Екокоридори дають можливість диким тваринам:
-
мігрувати та розповсюджуватися
-
розмножуватися
-
підтримувати здоров’я популяції завдяки генетичному обміну
-
шукати комфортні умови для виживання
Інтенсивний розвиток населених пунктів, промислових об’єктів, господарства і транспортної інфраструктури може зашкодити шляхам міграції диких тварин. Наприклад, авто- та залізничні шляхи спричиняють фрагментацію середовища існування тварин (оселищ), а промислові об’єкти часто створюють перешкоди. Відтак території існування диких тварин діляться на невеликі ділянки, які не здатні забезпечити виживання цілих популяцій. У таких випадках негативного впливу зазнають в першу чергу великі ссавці, такі як ведмідь і рись.
Економічний розвиток Карпатського регіону набирає обертів, адже тут проходять міжнародні транспортні шляхи, кордон з чотирма країнами, активно розвивається туристичний сектор. Але, крім того, Карпати та їх унікальні заповідні території є прихистком для десятків рідкісних видів. WWF-Україна реалізує свої проєкти по збереженню екокоридорів саме в цьому регіоні. Ми прагнемо знайти рішення, які здатні забезпечити як, комфортне життя людини, так і збереження міграційної активності диких видів тварин.
-
Забезпечити врахування Урядом рекомендацій щодо екологізації транспортної інфраструктури та необхідності створення екологічних переходів для диких тварин у її плануванні у Національній транспортній стратегії України на період до 2030 року.
-
Розробити “Науково-методичні рекомендації щодо підготовки звіту з ОВД при будівництві доріг”, який допомагає забудовникам, фахівцям з оцінки впливу на довкілля та вченим, комплексно підходити до оцінки ризиків, які супроводжують будівництво доріг.
-
Створити методику визначення та моніторингу загроз для транскордонних екологічних коридорів у Карпатах.
-
Розробити міжсекторіальний операційний план, який визначає основні проблеми та можливі рішення щодо покращення функціональності екологічних коридорів у Карпатському регіоні.
У найближчі роки WWF-Україна планує розробити методику та інструменти моніторингу функціональності екологічних коридорів, які перетинаються з автомобільними шляхами. Це дозволить враховувати наукові дані щодо оселищ рідкісних видів в проєктах місцевої транспортної інфраструктури. Отриманий досвід може бути втілений на пілотній території в межах Закарпатської області для створення першого повноцінного екологічного переходу для дикої природи в Україні.
(Тисніть на назву, щоб побачити опис)
- Мета: створення методики та інструментів для відновлення міграційних шляхів диких тварин, які перетинаються з об’єктами транспортної інфраструктури у Карпатах та гірських масивах Дунайського регіону.
- В Україні проєкт буде реалізовано на пілотній території в межах Закарпатської області експертами WWF-Україна.
- Фінансова підтримка проекту: Interreg Danube Transnational Programme та з фондів Європейського Союзу (ЄФРР).
- Партнери та асоційовані партнери проекту: WWF Central and Eastern Europe (Austria), Environment Agency Austria, Black Sea NGO Network (Bulgaria), Bulgarian Biodiversity Foundation,Friends of the Earth Czech Republic (Olomouc branch), Transport Research Centre Czech Republic, CEEweb for Biodiversity (Hungary), Szent Istvan University (Hungary), Zarand Association (Romania), EPC Environmental Consultancy Ltd. (Romania), Association WWF Danube Carpathian Programme Romania, WWF Slovakia, Slovak University of Technology in Bratislava - SPECTRA Centre of Excellence of EU, Austrian Ministry for Climate Action, Environment, Energy, Mobility, Innovation, and Technology (Austria), Ministry of Agriculture, Food and Forestry, Executive Forest Agency (Bulgaria), Southwestern State Enterprise SE - Blagoevgrad (Bulgaria), Ministry of the Environment of the Czech Republic, Nature Conservation Agency of the Czech Republic, EGNATIA ODOS S.A. (Greece), NIF National Infrastructure Developing Private Company Limited (Hungary), Ministry of Agriculture (Hungary), Danube-Ipoly National Park Directorate (Hungary), Ministry of Environment, Waters and Forests (Romania), Ministry of Public Works, Development and Administration (Romania), Ministry of Transport, Infrastructure and Communications (Romania), State Nature Conservancy of the Slovak Republic, Ministry of Environment of the Slovak Republic, Ministry of Transport and Construction of the Slovak Republic, National Motorway Company (Slovakia), M.P. Shulgin State Road Research Institute State Enterprise – DerzhdorNDI SE (Ukraine), Department of Ecology and Nature Resources of Zakarpattia Oblast Administration (Ukraine), Infrastructure and Ecology Network Europe IENE (France), Bavarian State Ministry of the Environment and Consumer Protection (Germany).
- Мета: сприяти зміцненню транскордонної співпраці для сталого розвитку і збереженню біорізноманіття у Карпатському регіоні.
- Фінансова підтримка проекту: Hungary-Slovakia-Romania-Ukraine ENI CBC Programme 2014-2020 за підтримки Європейського Союзу.
- Партнери проекту: WWF Danube Carpathian Programme Romania – Maramureş Branch (Румунія), Slovak Ornithological Society / BirdLife Slovakia (Словаччина), ГО "РАХІВЕКОТУР" (Україна), Aggtelek National Park Directorate (Угорщина).
Основною умовою стандартів є забезпечення вільної міграції диких тварин (великих хижаків, таких як ведмідь, рись та вовк, і деяких видів травоїдних), які найбільше зазнають шкідливого впливу від розвитку авто- та залізничних шляхів. Для цього TRANSGREEN об’єднав експертів, залучених до процесу планування великих інфраструктурних об’єктів та природоохорони в Україні, Румунії, Австрії, Угорщині, Чеській республіці та Словаччині.
У 2020 році проєкт TRANSGREEN отримав нагороду Європейської комісії в конкурсі NATURA 2000.
- Фінансова підтримка проекту: European Regional Development Fund (ERDF) через Interreg – Дунайську Транснаціональну Програму.
- Партнери: WWF International Danube-Carpathian Programme (Austria), Secretariat of the Carpathian Convention (withdrawn, Austria), Friends of the Earth Czech Republic (branch Olomouc), Nature Conservation Agency of the Czech Republic, Transport Research Centre (Czech Republic), CEEweb for Biodiversity (Hungary), Association "Milvus Group"(Romania), WWF Danube Carpathian Programme (Romania), National Motorway Company (Slovakia), The State Nature Conservancy of the Slovak Republic, SPECTRA Centre of Excellence of EU – Slovak University of Technology in Bratislava, Austrian Ministry for Transport, Innovation and Technology, Ministry of the Environment of the Czech Republic, National Infrastructure Developing Private Company Limited (Hungary), Polish Ministry of Infrastructure and Construction, Romanian Ministry of the Environment, Republic of Slovenia Ministry of Infrastructure, Transcarpathian Regional State Administration - Department of Ecology and Natural Resources (Ukraine), Ministry of Ecology and Natural Resources of Ukraine, Romanian Ministry of Transport.
Логотип