The WWF is run at a local level by the following offices...
- WWF Global
- Adria
- Argentina
- Armenia
- AsiaPacific
- Australia
- Austria
- Azerbaijan
- Belgium
- Bhutan
- Bolivia
- Borneo
- Brazil
- Bulgaria
- Cambodia
- Cameroon
- Canada
- Caucasus
- Central African Republic
- Central America
- Chile
- China
- Colombia
- Croatia
- Democratic Republic of the Congo
- Denmark
- Ecuador
- European Policy Office
- Finland
Позиція WWF-Україна щодо запропонованих змін до законодавства у питанні рубок
Державне агентство лісових ресурсів України оприлюднило проєкт постанови Кабінету Міністрів України від 17 лютого 2025 р. “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо окремих питань спеціального використання лісових ресурсів”. Мета цього документу — врегулювати питання рубок для науково-дослідних цілей, підготовчих робіт при спеціальному використанню лісових ресурсів, та усунути законодавчі суперечності з Лісовим й Податковим кодексами України та іншими законодавчими актами.
Всесвітній фонд природи WWF-Україна розглянув проєкт постанови та вважає, що запропоновані зміни можуть вирішити низку прогалин у чинному лісовому законодавстві. Однак разом з тим, документ містить положення, які несуть потенційні ризики для сталого управління лісами та охорони біорізноманіття. У зв'язку з цим WWF-Україна звернувся до Державного агентства лісових ресурсів України та пропонує внести певні зміни й доповнення до проєкту постанови.
Пропозиції та рекомендації до Правил поліпшення якісного складу лісів, проведення інших рубок та робіт, пов’язаних і не пов’язаних із веденням лісового господарства:
-
Чітко визначити перелік видів рубок та заходів (пункт 4), які планують виключно під час лісовпорядкування, через їх великий потенційний вплив на лісовий покрив.
-
Обмежити проведення рубок та заходів з формування та оздоровлення лісів, інші рубки та роботи, пов’язані з веденням лісового господарства, для науково-дослідних цілей, окрім територій та об’єктів природно-заповідного фонду України, пралісів, квазіпралісів та природних лісів, а також для особливо захисних лісових ділянок та інших лісах, де заборонені рубки головного користування. Цю ж норму пропонуємо застосувати до пункту 5 Правил рубок головного користування в гірських лісах Карпат. Це зменшить або нівелює ризики з отримання деревини із лісових ділянок, які не призначені для експлуатації.
-
Уточнити механізм розрахунку “1% від загальної площі постійного лісокористувача”, враховуючи факт об'єднання філій ДП “Ліси України”.
Пропозиції та рекомендації до Порядку спеціального використання лісових ресурсів:
-
Переглянути положення запропонованої редакції пункту 4 та усунути правові суперечності з Порядком поділу лісів на категорії та виділення особливо захисних лісових ділянок.
-
Додати вимоги щодо збереження лежачої та стоячої деревини VI категорії (пункт 11). Це дозволить розв'язувати питання щодо проведення заходів у лісах природно-заповідного фонду для ліквідації захаращеності, вибіркових рубок різних видів та дозволить виконати вимоги Висновків з оцінки впливу на довкілля при проведенні планової діяльності. Окрім того, редакцію зазначеного пункту потрібно уніфікувати із першим абзацом пункту Правил рубок головного користування в гірських лісах Карпат.
-
Уточнити (пункт 12), що розміри рубок не повинні перевищувати нормативи, встановлені Законом України "Про оцінку впливу на довкілля".
Пропозиції та рекомендації до Правил рубок головного користування в гірських лісах Карпат:
-
Не виключати пункт 11 щодо проведення кінцевого прийому поступових рубок в букових лісах в період з 1 травня по 30 вересня. Дана пропозиція суперечить пункту 2 чинного Порядку спеціального використання лісових ресурсів, відповідно до якого потрібно забезпечувати збереження підросту і не призначених для рубки дерев. Окрім того, в обґрунтуванні до зазначеного проєкту постанови не наведено жодного аргументу щодо цього кроку.
Пропозиції та рекомендації до Порядку реалізації експериментального проєкту щодо видачі спеціального дозволу на спеціальне використання лісових ресурсів (лісорубного квитка) в електронній формі:
-
Відповідно до ст. 11 Закону України “Про Червону книгу України” до п. 26 до підстав для прийняття рішення про відмову у видачі лісорубного квитка додати підставу такого змісту: “Виявлення факту місцезнаходження рідкісних і таких, що перебувають під загрозою зникнення, видів тваринного і рослинного світу, занесених до Червоної книги України, про які не зазначено у лісовпорядній документації та інших документах”.