Година Землі для бізнесу | WWF ukraine
© Leonie Sii / WWF-Australia

Ваша компанія або організація планує долучитися до Години Землі 2020?

Скачати гайдлайн у PDF

ГОДИНА ЗЕМЛІ — це найбільша світова ініціатива на підтримку збереження Планети та сталого використання її ресурсів. Щорічно до ініціативи долучаються понад 100 мільйонів людей і тисячі компаній та організацій по всьому світу. 

2020 року Година Землі припадає на  28 березня (20:30 — 21:30). Активності, пов'язані з нею, відбуваються протягом усього тижня, але фізично  вони відзначатимуться по домівках, а також у соціальному цифровому просторі.

Уперше Година Землі була відзначена у 2007 році в Сіднеї, де на годину було відключено освітлення для привернення уваги до проблем довкілля. З того часу вимкнення зайвого світла на одну годину стало символічним жестом приєднання до Години Землі. Але далеко не єдиним.

© Shutterstock / Drop of Light / WWF

Втрата біорізноманіття Планети, від якого залежить добробут людей та економічна стабільність, за останні 50 років є безпрецедентною за всю історію людства. Усвідомлюючи це, бізнес починає серйозно переглядати моделі своєї діяльності, враховуючи критерії впливу на довкілля як пріоритетні.

Згідно звіту Всесвітнього економічного форуму за 2020 рік (The Global Risks Report 2020), вперше за десять років його існування до п’ятірки головних ризиків для світу потрапили екологічні. І 2020 рік може стати вирішальним для їх попередження. Цьогоріч відбуватимуться глобальні події, здатні значно прискорити сталий (дружній до природи) розвиток усіх напрямів людської діяльності: Всесвітній економічний форум, зустріч сторін Конвенції про біорізноманіття, перегляд Цілей сталого розвитку ООН, Кліматична конференція в Ґлазґо.

ЩО МОЖЕ ЗРОБИТИ ВАША КАМПАНІЯ ДО ГОДИНИ ЗЕМЛІ 2020?

Година Землі 2020

Зроби свої звички сталими

Стежте за новинами WWF-Україна:

ГОТОВІ ПІТИ ДАЛІ ГОДИНИ ЗЕМЛІ?

Година Землі — не просто одна година часу. Вона надає імпульс для дослідження та впровадження сталих ініціатив. Це означає постійні зміни, які зменшують негативний вплив людської діяльності на природу.

© Damir Kopezhanov / Unsplash

Базові поради для офісу:

  • Повністю вимикайте офісне освітлення після завершення робочого дня або встановіть датчики руху
  • Встановіть енергозберігаючі лампи та прилади 
  • Зменшіть потребу у друці та фотокопіюванні. Якщо друг є необхідним — робіть це на обох сторонах аркуша. Не друкуйте електронні листи, якщо немає зайвої потреби 
  • Вимикайте принтери, монітори, комп'ютери, мікрохвильові печі та кавомашини з розеток наприкінці робочих днів, або коли вони не використовуються протягом тривалого часу. Це може значно зменшити ваші рахунки за електрику
  • Користуйтеся можливостями та послугами роздільного збору сміття в офісі та віддавайте його на повторне використання або переробку
  • Відмовтеся від використання в офісі одноразових предметів, таких як пластиковий посуд, паперові стакани тощо
  • Обирайте продукти та послуги, які є максимально дружніми до природи
  • Перегляньте необхідність виробництва різноманітної корпоративної сувенірної продукції. Можливо, ви відмовитеся від традиційних, але не ключових її форм та збережете бюджет компанії
  • Долучіться до бізнес-ініціатив в Україні та світі, які допомагають бізнесам трансформувати свої моделі заради зменшення негативного впливу на довкілля.

А ЩЕ ДАЛІ?

 Дізнайтесь більше про вплив та бізнес ризики з Global Risks Report 2020 від Всесвітнього Економічного форуму. Пропонуємо використовувати такі інструменти як Natural Capital Protocol для оцінки екологічних ризиків та залежностей і покращити управління ланцюгами створення цінності. WWF Water Risk Filter — для оцінки та формування відповідей на ризики, пов'язані з доступністю водних ресурсів.

 Встановіть цілі, пов'язані з трансформацією бізнесу до більш сталих практик господарювання. Це може означати доєднання до певних стандартів сталого господарювання, які охоплюють різні потреби та діяльність бізнесу, зокрема, критерії щодо вибору постачальників та сировини. Такі підходи не тільки реально допомагають зберігати природне різноманіття, але роблять бізнес більш привабливим як для споживачів, так і для інвесторів. Для того, щоб встановити такі цілі та почати діяти, можливо, вам знадобиться створення внутрішнього комітету зі сталої трансформації, що складається з професіоналів, які націлені на пошук рішень та глибоко поділяють підходи гармонійного співжиття людини та природи.

 Співпрацюйте з колегами по ринку. Навіть, якщо в Україні ви не можете знайти достатньо експертизи у сталій трансформації компаній вашого сектору, зверніть увагу на міжнародні об'єднання у різних галузях, зокрема Sustainable Apparel Coalition або CEO Water Mandate.

 Проявіть повну прозорість у питаннях сталих трансформацій. Це є ключем до масштабних трансформацій, буде заохочувати інші компанії підтримувати та рівнятись на них. Багато цінності для колег по ринку та інших стейкхолдерів є в тому, що компанія ділиться вивченими уроками на шляху сталої трансформації. 

 Визначте сталість (дружність до природи) як ключовий елемент призначення свого бізнесу. Це допоможе вашим клієнтам та партнерам бути більш сміливими у виборі такого ж шляху. Відкрито та обґрунтовано пропонуючи сталу продукцію покупцям, компанії допомагають змінити споживацькі смаки.

 Допомагайте покупцям розвивати культуру сталого споживання, зокрема, чітко та помітно для них інформуючи про особливості ощадливого та повторного використання, утилізації власної продукції та її елементів.

 Інвестуйте у збереження природи. Огляд WWF-Україна щодо стану довкілля та ризиків для людей та бізнесу. Україна 2020 надає розуміння ключових завдань українського суспільства щодо збереження та відновлення природи в країні. Бізнес різних масштабів є користувачем природних ресурсів та відіграватиме ключову роль у зміні цих практик. Вже зараз ви можете долучитися до природоохоронних проектів місцевого та національного рівня, зокрема підтримуючи програми WWF-Україна — наприклад, з відновлення природних територій, покращення стану річок, охорони лісу та рідкісних видів тварин.

 Станьте адвокатами Природи. Здійснювати вплив на тих, хто приймає рішення, та на тисячі, мільйони споживачів — один з ключів до свідомої сталої поведінки в суспільстві та системної відповіді на виклики. Але жодна компанія не може зробити це наодинці. Долучайтесь до нової глобальної коаліції Business for Nature, яка об'єднує бізнеси, що готові діяти заради Природи. 

 Створюйте інновації та запроваджуйте Цілі сталого розвитку (SDGs). Якщо помістити концепцію сталості бізнесу в серце інновацій та запровадити Цілі сталого розвитку для формування результатів — можна отримати неймовірно високий рівень повернення на інвестицію. Цілі сталого розвитку та Паризька кліматична угода надають універсальну основу для змін із значними можливостями для бізнесу. Запровадження Цілей сталого розвитку здатне створити 380 мільйонів робочих місць на надати доступ до 12 трильйонів доларів США – але лише завдяки партнерській взаємодії.

 Використовуйте нові технології. Вони посилюють інновації та досягнення цілей сталого розвитку, змінюючи бізнес-моделі та структуру ланцюгів постачання. Так, наприклад, об'єднання виробників тунцю Тихоокеанських островів почало використовувати блокчейн, аби зупинити браконьєрство та порушення прав людини.

 Дізнайтесь про вражаючі приклади сталих бізнес трансформацій з “Nature Means Business”, публікації від напряму Корпоративних партнерств WWF International.